La stația de metrou Laminorului, încă nedată în funcțiune, aproximativ 100 de persoane, angajați ai Metrorex și jurnaliști, l-au așteptat pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, pentru a deschide cele două noi stații de metrou.
Toți au fost invitați să coboare în stație pentru a-l vedea pe mai-marele Transporturilor folosind primul o cartelă de metrou la poarta de acces, Ghinionul său a fost că, în agitație, câțiva sindicaliști au scos cartelele și au intrat pe peron.
După o un „lung de linie” în stația Laminorului, în care directorul Metrorex, Marin Aldea, i-a explicat detaliile tehnice ministrului Transporturilor, toți cei prezenți s-au urcat în tren și au purces spre următoarea stație – Străulești. Aici, directorul Metrorex i-a înmânat ministrului Cuc o plachetă, iar după câteva declarații oficiale, cei doi au fost luați la întrebări cu privire la discordanța dintre eleganța stațiilor și garniturile de tren folosite pe această magistrală, vechi de peste trei decenii: „Păcat de stațiile frumoase la asemenea trenuri”.
„Se va circula pe acest tronson cu trenuri IVA, la un interval de opt minute… Noi suntem în procedură de material rulant, care a fost contestată de către o companie care a participat la licitație, CNSC s-a pronunțat și a spus că putem anula licitația și putem reporni o nouă licitație. Din păcate, aceeași firmă care a contestat a atacat și decizia CNSC și suntem blocați”, a spus ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
În ajutorul lui a sărit directorul METROREX, Marin Aldea.
„Binențeles că ele funcționează în condiții de siguranță. Ele au fost modernizate, au fost updatate și la momentul acesta funcționează pe această magistrală de metrou. Avem 15 trenuri modernizate. La momentul ăsta funcționează 6 trenuri IVA, care au toate agrementările și echipamentele în regulă. Sunt foarte vechi. Ele vor fi schimbate și vor fi înlocuite o data cu implementarea proiectului linia 6 de metrou”, a spus și Aldea.
Directorul Metrorex a insistat spunând că trenurile sunt curățate și igienizate și vor circula în condiții de siguranță.
Porțiunea deschisă vineri are o lungime de 1,89 km, valoarea investiției fiind de 1,115 miliarde de lei.
La stația Străulești, care este capăt de linie, va intra în alcătuirea primului nod intermodal de transport urban (metrou, transport public suprateran, transport auto personal.
Reprezentanții Metrorex au promis că până la jumătatea anului viitor vor amenaja și o parcare pentru ca cei care nu sunt din Capitală să-și lase mașinile, însă ministrul Transporturilor a ținut să-I avertizeze: „În momentul în care avansează un termen este foarte important să se țină de acel termen, astfel încât să nu mai dezamăgim niciodată cu avansarea unor termen nerealiste și să nu putem pune în funcțiune anumite obiective de investiții”.